#uv1

Lavet af Michael Olsen.

Mit undervisningsforløb på tømreruddannelsen er for en EUX klasse på 2. Hovedforløb.

Jeg tager udgangspunkt i modellen som er udviklet af Søren Lundsgård Jørgensen
Tobias Kidde Skov og
Daniella Tasic Hansen



  1. Formål og læringsmål:
Vi taler om de fag og mål der er for uddannelsen

  1. Forudsætninger: Vi taler om elev og lærerroller, om forventninger, deres og mine forventninger. og mødestrukturen hvad det er for

Elevrollen: Vi taler om ansvar, at de tager medansvar for egen læring altså studieparathed, møder til tiden og er deltagende i dialoger og byder ind med deres viden og holdninger.
Lærerrollen:
  1. Organisering: Når min klasse møder ind på første skoledag, fortæller jeg dem hvordan jeg har tænkt mig at strukturere dette forløb som har 2 undervisningsdage hver uge, onsdag og torsdag.
Forløbet  strækker sig fra uge 3 til og med uge 23.
Jeg har lavet en sites i google som mine elever kan tilgå deres opgaver, lærebøger og relevante videoer ved hjælp af dette link.
Desuden har jeg med mine elever lavet en gruppe i google+ og vi er i den spæde opstart med at lave blogs

  1. E-læringsform og elementer:
Til de første indledende opgaver, vælger jeg at tilrettelægge min undervisning ud fra den Behavioristiske og monologiske model,hvor det er mig som underviser der udvælger stof og instruere.
jeg beder eleverne om at bruge linket ovenfor. gå ind på 2. Hovedforløb under plankekel klik på linket til tømrer-bogen i Praxis og se videoen om op-snøring og til-ridsning af plankekel.
I den monologiske undervisning er det med lukkede opgaver og tests der er evalueringsformen







Efterfølgende tænker jeg at umiddelbart efter de indledende øvelser, at vi skal arbejde med en socialkonstruktivistisk og polyfont tilgang til undervisning og læring

At eleverne finder og udvælger 1 relevant problemstilling og prøver at løse den i samarbejde med medstuderende og læreren.
formålet er at eleverne i samarbejde med læreren og andre aktører bliver i stand til at udpege en autentisk problemstilling og løse denne.
Evalueringsformen vil være en formativ evaluering på elevens læring, som sker  gennem hele forløbet














Efterfølgende starter eleverne op på en Case-opgave. hvor eleverne to og to skal designe og lave deres egen kvist, men hvor de hver for sig skal redegør for hver deres halvdelen af kvisten.
I og med, at designe sin egen kvist, vil det være meget problembaseret.
Derfor tænker jeg at da det er det vil være en konstruktivistisk og dialogisk undervisningsform, der gør at den lærende opnår viden og færdigheder der gør dem istand til at løse autentiske problemstillinger
Evaluering vil være på casen eller projektet.
















Kommentarer

  1. Rigtig gode overvejelser, og det er en fin måde du inddrager teorien og litteraturen på. Du kunne overveje fremadrettet, at forsøge og beskrive nogle af de udfordringer, som du kan se, når du inddrager digitale teknologier. Hvad er fx udfordringer ved at inddrage Google Site?

    Men fortsæt endelig i denne stil.

    Og til sidst. Jeg tror du blander 2 forskellige modeller sammen. Den tager vi lige næste gang.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog